Van notitie boekje naar bullet journal

Hi, laatst ontdekte ik een manier om handige lijstjes en planningen heel overzichtelijk bij te houdenIn dit artikel laat ik jullie zien hoe je een bullet journal kunt maken en hoe je hem moet gebruiken.

          Wat is het?

Een bullet journal is eigenlijk een boekje waar je al je afspraken, plannen, en to- do lijstjes in kwijt kan, je kunt het boekje helemaal aanpassen naar je eigen wensen, maar in dit artikel laat ik jullie een beetje de basis ervan zien.

       Hoe werkt het?

 

Ze zeggen dus dat je je notitie boekje moet beginnen met een ‘index’, je zou dan alle pagina’s moeten nummeren zodat je de maanden makkelijk terug kunt vinden, zelf vond ik dat niet echt nodig en heb het weg gelaten.
Vervolgens maak je een soort ‘legenda’ met allemaal tekentjes die je gaat gebruiken in bijvoorbeeld je planning. Dit is die van mijn geworden:

 

image1 (3)

Ook maak je een maandoverzicht, daar schrijf je alle belangrijke gebeurtenissen op, die die maand zullen plaatsvinden, bijvoorbeeld verjaardagen die je absoluut niet mag vergeten, het is handig om daarvoor een schrift met 30 lijntjes voor te nemen maar met 24 lukt het op zich ook prima.

image4 (1)

Verder maak je voor iedere week een week planning, dan maak je per dag een to- do lijstje, persoonlijk maak ik die altijd in het weekend omdat ik dan ongeveer kan kijken hoe de week dan zal verlopen.

 

dan zijn dan ongeveer de basics die je nodig hebt om je bullet journal te gebruiken verder kun je zelf allemaal lijstjes toevoegen, zo kun je bijvoorbeeld een lijstje maken met series die je nog wilt kijken of recepten die je graag wilt gebruiken of bij houden hoe veel water je per dag hebt gedronken. Zelf heb ik die nog niet echt omdat ik hem nog niet lang gebruik.

Als jullie nog vragen hebben of een update willen zien, kunnen jullie dat altijd achterlaten in de comments!

xxx

24 gedachtes over “Van notitie boekje naar bullet journal

Geef een reactie

